Kompletní Průvodce Výdaje na Kadeřnictví

Ať už jste manažerem salonu nebo majitelem malé firmy, na výdaje v salonu nikdy nemůžete zapomenout. Kromě zřejmých položek, jako je vybavení salonu a nájemné, musí majitelé a manažeři salonu myslet na průměrné měsíční výdaje salonu, které vznikají při každodenním provozu.
Projdeme si některé běžné výdaje salonu, které byste měli plánovat, a co můžete udělat pro jejich minimalizaci nebo eliminaci.
Pojem "režijní náklady kadeřnického salonu" zahrnuje řadu výdajů a obvykle zahrnuje například vybavení salonu, zásoby výrobků a spotřební materiál, který používají vaši kadeřníci - včetně barvy na vlasy nebo stylingových přípravků. Zahrnuje také vaše finanční výdaje, jako jsou mzdy zaměstnanců, veškeré daně, které platíte, údržba a pojištění vašeho salonu. To vše jsou věci, kterým musíte rozumět a které musíte sledovat, abyste měli pod kontrolou své režijní náklady.
Podívejme se nyní na všechny tyto položky trochu podrobněji.
Výdaje kadeřnického salonu lze rozdělit do dvou kategorií: Opakující se výdaje a příležitostné výdaje. I když je důležité sledovat příležitostné výdaje kadeřnického salonu, není vždy možné přesně předvídat, jaké budou tyto poplatky a jak ovlivní vaši ziskovou marži. Opakující se výdaje však lze a je třeba s nimi počítat. Jedná se o průměrné náklady, které je třeba každý měsíc zaplatit, takže budete mít dobrou představu o tom, jak jednotlivé opakující se výdaje ovlivní zisky a hospodářský výsledek.
Začněme rozpisem opakujících se výdajů. Opakující se výdaje jsou náklady, u nichž lze očekávat, že je budete platit pravidelně, obvykle každý měsíc. Tyto náklady se snáze rozpočítávají, zejména pokud používáte software pro salony, který sleduje vaše podnikatelské výdaje na jednom místě.
Lidé se často ptají: "Jaké jsou největší výdaje na provoz kadeřnického salonu?". Odpovědí jsou obvykle mzdy, zejména pokud máte hodně zaměstnanců. Sledujte své mzdové náklady.
Tyto náklady se liší v závislosti na místě podnikání. Ujistěte se a udělejte si průzkum o tom, co je ve vaší oblasti vyžadováno, a vyčleňte si nějaké peníze na pokrytí těchto nákladů.
Pokud stále vybíráte místo pro podnikání v salonu, zjistěte si na internetu průměrné ceny nájemného ve vaší oblasti. Ty budou hodně záviset na lokalitě. Podniky obvykle platí vyšší nájemné než obytné nemovitosti, proto je důležité se informovat a mít při plánování rozpočtu salonu na paměti určitou částku v dolarech. Pokud se vám podaří ušetřit na nájemném, přidá to k vašim celkovým příjmům mnohem více peněz díky snížení režijních nákladů.
Licence k podnikání jsou nezbytné, ale liší se v závislosti na vašem městě.
Pravděpodobně budete potřebovat zdravotní a bezpečnostní inspekce a certifikáty. V některých místech budete moci volně prodávat maloobchodní výrobky související s vaším salonem, ale v jiných místech budete muset za povolení zaplatit. Podívejte se na webové stránky svého státu a na webové stránky svého města, abyste zjistili, co je požadováno.
S největší pravděpodobností budete nakonec chtít investovat do dalšího vzdělávání, školení nebo profesního rozvoje pro každého stylistu ve vaší firmě. Kadeřnické salony často vyhledávají nová školení, aby zůstaly v obraze s nejnovějšími trendy nebo technikami kosmetických služeb. Kosmetický průmysl se neustále mění, a to znamená, že podniky musí držet krok. Vzdělávání je zde klíčové. Nový vzdělávací kurz nebo licence nebudou zadarmo, ale pokud budou majitelé salonu pracovat s každým zaměstnancem a pečlivě vybírat, dlouhodobé zisky z investic do vzdělávání vám hodně přidají na tržbách a zvýší měsíční příjem vašeho salonu. Navíc je to skvělý způsob, jak si vybudovat loajalitu zaměstnanců.
Tyto systémy se liší cenou v závislosti na potřebách vašeho salonu. Rozhodněte se, jaké přesně metriky chcete sledovat (chcete například vědět, kdy je třeba doobjednat zásoby produktů, jaké schůzky vás čekají nebo kolik příjmů zatím vygeneroval každý kadeřník)? Jakmile to budete vědět, můžete najít něco, co bude vyhovovat vašim požadavkům. Pokladní systém je důležitý pro zpracování transakcí, ale nezapomeňte, že může potřebovat také specifické vybavení (například iPad, pokud používá wifi) a papír na účtenky.
Bez ohledu na to, jaké služby nabízejí nebo v jakém odvětví působí, všechny podniky musí platit za komunální služby. Všechny kadeřnické salony samozřejmě potřebují elektřinu, vodu a teplo. Proto je dobré zjistit si průměrné náklady na tyto služby ve vaší oblasti.
Kromě toho budete muset zvážit náklady na internetové služby a telefonní linku. Spolehlivé internetové připojení je důležité například pro zpracování plateb, udržování prezentace vašeho salonu na sociálních sítích a provádění veškerého online marketingu.
Když začínáte podnikat v salonu, měli byste mít připravený dostatek kosmetických potřeb a základních nástrojů pro každého zaměstnance. Nezapomeňte tyto náklady na podnikání zahrnout do měsíčních nákladů/rozpočtu výdajů. Zásoby pro zázemí salonu obvykle zahrnují šampony, dezinfekční prostředky, kondicionéry, stylingové přípravky a veškeré chemikálie používané během služeb (například roztok pro trvalou ondulaci a barvu na vlasy). Pokud provozujete také nehtový salon, budete chtít do rozpočtu zahrnout také náklady na speciální laky a přípravky na manikúru.
Nejedná se o zásoby, které vaši zaměstnanci používají u klientů, ale o zásoby maloobchodních produktů. Velká část příjmů salonu pochází z prodeje výrobků, proto je důležité mít připravený dostatek zásob, aby vaši zaměstnanci mohli provádět doplňkový prodej a doporučení.
V současné době je leasing jedním z nejoblíbenějších způsobů nákupu vybavení. Místo abyste zaplatili celou částku nebo si ji dali na úvěr, nastavíte si pevnou měsíční splátku na náklady na vybavení. Na konci leasingového období bude mít vaše firma obvykle možnost splatit konečnou částku a vlastnit zařízení přímo, nebo obnovit leasing s nejnovějším vybavením, čímž se sníží starosti s údržbou a váš salon zůstane na špičce kosmetického průmyslu.
Poplatky za zpracování kreditních karet se mohou trochu lišit v závislosti na poskytovateli. Průměrný poplatek, se kterým se setkáte, se pohybuje kolem 1,5 % až 2,7 %, ale buďte opatrní. Některé společnosti si účtují až 3 % a více. Jako majitel nebo manažer salonu si nezapomeňte udělat průzkum. Tyto zdánlivě malé poplatky mohou rychle pohltit vaše příjmy.
Měsíční výdaje kadeřnického salonu na marketing se značně liší v závislosti na vaší obchodní strategii a používaných nástrojích. E-mailová marketingová kampaň nebo newsletter salonu mohou být poměrně levné, zejména pokud máte zaměstnance, který vám s tím může pomoci. Náklady na umístění reklamy na internetu nebo v tisku, zejména pokud si na to najmete profesionála, mohou být velmi nákladné.
Pojištění podniku nebude vaším největším režijním nákladem, ale je to důležitý náklad. Pojištění není jen dobrý nápad, je to zákonná nutnost a může pro vás představovat významný výdaj. Proveďte průzkum a zjistěte, kteří poskytovatelé splňují vaše potřeby, a nezapomeňte porovnat nabídky.
Náklady na otevření kadeřnického salonu budou zahrnovat například najímání kadeřníků a personálu, úklid a dovybavení nového místa a výdaje na reklamu vašeho nového podniku.
Pokud se rozhodnete, že si vybavení nepronajmete, budete ho muset zakoupit.
To bude hodně záviset na typu podnikání v salonu.
Jedná se výhradně o kadeřnický salon? Poskytuje vaše firma klientům služby péče o nehty nebo jiné specializované kosmetické služby, jako je opalování, depilace nebo lázeňské služby?
To vše jsou související výdaje, které mohou přispět k vašim základním nákladům na vybavení.
Dobře navržený salon s výzdobou, která vyniká, je důležitý, pokud chcete být konkurenceschopní a generovat vyšší příjmy. Například salon bude mít větší šanci na úspěch, pokud bude působit otevřeně a přívětivě, nikoliv přeplněně nebo zastarale. Při otevírání nového salonu je důležité počítat s rozpočtem. Zvažte také, zda si každý měsíc neodložit část zisku na budoucí vylepšení nebo modernizaci.
Tohle je důležitý bod. Ne velké z hlediska výdajů; je prostě velmi důležité. To je vhodná doba pro kreativitu a nákupy. Dobré značení může být překvapivě levné, pokud se budete pečlivě rozhlížet. Přesto může profesionálně vyrobená cedule stát i několik set dolarů, v závislosti na vašich požadavcích.
Klíčem k úspěchu kadeřnického salonu je v dnešní době přítomnost na internetu.
Zvažte investici do webových stránek kadeřnického salonu. Nemusí to být drahé, i když si můžete najmout profesionálního webdesignéra, pokud chcete profitovat z tohoto "wow faktoru". Je také v pořádku začít s něčím jednodušším, například s online šablonou.
Jedná se o vše od hotovosti plovoucí v pokladně až po libovolnou částku v dolarech, kterou musíte vynaložit na náhodné mimořádné události. Je dobré mít stranou alespoň 500 dolarů na zaplacení nečekaných věcí.
Pořádejte pravidelné schůzky a mluvte se svými zaměstnanci. Ujistěte se, že se cítí dobře, když si vám mohou stěžovat na cokoli, co souvisí se salonem a co považují za nepříjemné nebo problematické. Protože jsou v první linii, zaměstnanci si často neproduktivních výdajů všimnou jako první. Ukažte, že jste na jejich straně a že si jejich podnětů vážíte, a pak vypracujte plán, jak se nejprve vypořádat s největšími výdaji. Budete překvapeni, kolik času a peněz ušetříte. Budete mít také spokojenější zaměstnance a spokojenější zákazníky.
Dobrý programové vybavení pro kadeřnické salony a pokladní systém vám ušetří čas i peníze, protože bude sledovat a zaznamenávat transakce v průběhu jejich provádění. To je obzvláště užitečné pro zpracování online transakcí a plateb kreditními kartami pro váš salon. Mluvím-li z vlastní zkušenosti, výhody softwaru pro kadeřnické salony daleko převyšují náklady, protože ušetříte čas. To je důležité pro úspěch vašeho podnikání i pro vaše vlastní duševní zdraví. Na jednom místě můžete nastavovat rozvrhy, sledovat rezervace, kontrolovat zásoby produktů a sledovat, kteří stylisté plní své cíle. To výrazně sníží stres z každodenních obchodních operací a pomůže vám uvolnit ruce, abyste se mohli více věnovat svým klientům.
Neprodané nebo prošlé výrobky vám nepřinesou zisk. je důležité mít dostatečné zásoby pro prodej a potřeby salonu. Na druhou stranu výrobky zabírají místo. Příliš velký nepořádek může působit neprofesionálně a ohrozit bezpečnost salonu. Je to rovnováha, na kterou si musíte dávat pozor. Ujistěte se, že tyto zásoby sledujete a doplňujete je pouze v případě potřeby, abyste nezabírali místo (které se v rušném salonu může rychle zaplnit) nebo nevytvářeli odpad. Plýtvání výrobky nebo nadbytečné zásoby mohou snadno snížit vaše ziskové marže. Zvažte investici do softwaru pro salony, který umožní sledovat rychle se měnící produkty a pomůže vám spravovat objednávky. Můžete dokonce nastavit inteligentní objednávání, když zásoby dosáhnou minimální úrovně. Tím maximalizujete poměr zisku a nákladů a eliminujete zbytečné plýtvání.
Pomocí softwaru pro plánování můžete zamezit mezerám mezi rezervacemi schůzek, rozesílat automatická potvrzení a upomínky a vyplnit případné prostoje v salonu. Tím také uvolníte své zaměstnance, aby se mohli věnovat jiným úkolům.
Když se vaši zaměstnanci nevěnují klientům, ujistěte se, že uklízejí, zadávají objednávky zásob, zveřejňují obsah na sociálních sítích salonu nebo pomáhají s dalšími každodenními úkoly.
Z dlouhodobého hlediska na tom vydělají všichni. V ideálním případě budou všichni vaši zaměstnanci umět provádět jednotlivé služby, pracovat s pokladnou nebo přidávat na webové stránky salonu. Pak může kdokoli zaskočit tam, kde je potřeba, a vy nebudete muset přetěžovat personál. Navíc získají cenné zkušenosti do svých životopisů.
Nezapomeňte, že nábor a školení stojí peníze. Pokud si dokážete udržet své nejlepší/nejoblíbenější kadeřníky, udržíte si i klienty (a příjmy), které vám přinášejí. Klíčem k úspěchu je dobrá komunikace. Dbejte na to, abyste měli s každým stylistou dobrý vztah, a udržujte pozitivní prostředí na pracovišti.
Opravdu potřebujete tolik recepčních? Co třeba někdo, jehož celá práce spočívá jen ve správě skladu a objednávek? Software pro plánování a správu kadeřnického salonu může eliminovat potřebu tolika dalších pomocníků. Můžete snadno přistupovat k údajům pro objednávání produktů a vyrovnávání účetnictví. Mnoho mladších klientů si také raději rezervuje schůzky online ve svém volném čase, což jim usnadňuje práci.
Udělejte si průzkum a zjistěte, kolik co stojí. Zjistěte si, zda dodavatelé nenabízejí hromadné slevy na produkty nebo plány výhod. Zjistěte si, jaké výdaje můžete později uplatnit v rámci daně z příjmu.
Vyvarujte se nepořádku nebo plýtvání místem. Vypadá to neprofesionálně a může to ohrozit bezpečnost. Dbejte také na to, abyste maximálně využili každý prostor pro služby. Dobrým pravidlem je, že na každé tři servisní stanoviště připadá jedno zpětné mytí.
Věci jako e-mailový marketing, věrnostní programy salonu a podpora hodnocení klientů jsou účinným a levným způsobem, jak zvýšit své ziskové marže. Můžete také zavést pobídky za doporučení zákazníků. To vše lze samozřejmě snadno spravovat pomocí softwaru pro marketing kadeřnických salonů.
V kombinaci s tabulkou výdajů kadeřnického salonu vám tyto nástroje pomohou udržet si přehled o výdajích a mít je pod kontrolou. Můžete sledovat příjmy a výdaje v průběhu času a zjistit, kde utrácíte nejvíce. Poté můžete provést případné úpravy nebo eliminovat zbytečné výdaje.
Rozpočet kadeřnického salonu, který si vytvoříte, by měl zahrnovat finanční náklady i případné nákupy. Začíná to nájmem místa, případnými poplatky za podnikatelskou licenci požadovanými ve vašem státě nebo provincii a také platy a mzdami zaměstnanců. V úvahu budete chtít vzít také daně. Při výpočtu zisku si vždy vyčleňte peníze stranou na daně. Ušetříte si tak pozdější starosti s mnoha poplatky. Zvažte možnost najmout si profesionála, který vám pomůže podat daňové přiznání a projít účetnictví vašeho salonu, i když si raději vedete účetnictví sami.
Provozování kadeřnického salonu není levnou záležitostí. Přesto mohou majitelé a manažeři salonů dosáhnout zdravého zisku, pokud jsou chytří a dobře využívají své zdroje.
Trik spočívá v tom, že musíte být pozorní a eliminovat plýtvání: promarněný čas, zbytečně vynaložené produkty a zbytečně vynaložené úsilí. Všechny tyto věci mají svou hodnotu v dolarech.
Výdaje kadeřnického salonu lze dobře řídit. Pokud pečlivě sestavujete rozpočet a dobře komunikujete se svými klienty a zaměstnanci, je snadné udržet si nad nimi kontrolu.